BENVINGUTS/DES AL MEU BLOG!!!

En aquest blog posaré tots els programes i eines que utilitzarem al mòdul d'HABILITATS COMUNICATIVES. Espero que us agradi!!!



dissabte, 2 d’octubre del 2010

CREACIÓ D'UN BLOC

Segons la definició de la viquipèdia el BLOC és:

Un diari interactiu personal a
Internet. Un bloc (o blog) és dissenyat com un diari, on cada article té una data de publicació, i la persona que escriu (blocaire, blogaire o bloguista) i les que llegeixen puguin seguir tot el que s'ha publicat i editat.
En cada missatge o article d'un bloc els lectors poden escriure comentaris (si l'autor ho permet) i aquest, al seu torn, donar-los resposta. Cada blog té el seu propi tema i n'hi ha de tipus personal, econòmic, periodístic, tecnològic, educatiu, polític, etc.

Un bloc té unes característiques bastant generals, com:

Són col•laboratius: Ja que tenen la possibilitat que els altres internautes puguin afegir comentaris.

Són definibles: Això vol dir que els autors poden restringir qui vol que comenti aquest bloc i qui no. Això fa que en alguns blocs tinguin un cercle bastant petit. Però que sigui restringit no vol dir que no sigui ni públic ni visibles per qualsevol internauta.

Són interactius: Des del teu propi bloc pots enllaçar-te en altres blogs, webs, àudio, vídeos entre altres.

Són gratuïts: Els blogs són totalment gratuïts.

Hem creat un bloc per a publicar totes les explicacions que se'ns van donant a classe d'habilitats comunicatives de Josep Holgado.
A classe hem creat el bloc amb el programa "Blogger" que és totalment gratuït i gestionat per Google, encara que hi ha altres com el "Wordpress".
L'únic que es necessita per al Blogger és tenir una adreça al Gmail.

El bloc es pot utilitzar com a eina privada, explicant tot el que ens passa diariàment (com és el cas) on expliquem el que donem a classe i compartint comentaris entre els companys i altres persones que tinguin un interés semblant.
El bloc té diferents opcions com triar el nom del blog, el color, el fons, el disseny que volem... 

PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA (PDI)

La PDI és una eina molt útil que s'està començant a utilitzar a algunes escoles i instituts.
          
=> Segons la viquipèdia la PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA (PDI) és:

f. (tecno) sistema tecnològic, generalment integrat per un ordinador, un videoprojector i un dispositiu de control, com un punter, que permet projectar en una superfície interactiva continguts digitals en un format idoni per a la visualització en grup. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció.

Models pissarres digitals interactives: 

  • Smart: amb el model Smart Board és la pissarra digital interactiva més venuda en tot el món. Inclou una pantalla més gran i uns altaveus i més perifèrics per dur a terme més funcions. Una de les millors funcions és que es pot capturar el treball fet amb el software de SMART Board com una captura de pantalla que es podrà editar i guardar directament les seves anotacions en diferents aplicacions com Microsoft PowerPoint, Word i Excel o en AutoCAD. A classe utilitzem aquesta marca perquè com podem comprovar és la que més s'ajusta a les nostres necessitats.
  • Prometheam: ha creat Activboard+2, una PDi amb un videoprojector de curt abast ja integrat, fàcil de instal·lar i amb possibilitat de moviment.
  • Luidia: crea eBeam, converteix una pissarra normal en interactiva. Permet enviar a temps real les dades escrites a la pissarra per Internet i el receptor es petit i fàcil de transportar.
Les pissarres digitals han sigut acceptades tan bé a les aules, degut a les següents afirmacions:
  1. És una font inesgotable de informació multimèdia i interactiva disponible de forma immediata a l'aula.
  2. Introdueix canals de comunicació a les aules.
  3. Permet compartir tot tipus de recursos (propis, Internet, CD, TV...).
  4. Els alumnes poden participar més amb presentacions de treballs, debats, exercicis col·lectius...
  5. Les clases són més actives i audio-visuals.
  6. Integra l'ús de les TIC a les aules.
 Alguns exercicis que es poden portar a terme a l'aula:

El més important no és el instrument si no el què es fa amb ell. Però un bon instrument sempre ajuda.
Realitzar síntesis a classe. Realitzar exercicis “entre tots”. Correcció col.lectiva d’exercicis. Presentar i comentar el blog diari de classe. Improvisar a classe: documentar-se i debatre. Txats i videoconferències a classe.
Com també navegar per Internet, escriure, mesurar anglès per a geometria, compàs,reproduir música i videos, seleccionar imatges d'Internet i introduir-les a la pissarra on podrem treballar amb aquesta imatge, jugar, jocs que ja estan integrats dins el programa...
I podem fer participar molt més els alumnes.


LA MEVA OPINIÓ:  És molt interessant que els nens/es aprenguin jugant i passant-ho bé; així com també els servirà per aprendre a utilitzar les noves tecnologies.
Recentment, em vaig baixar d'internet el programa que utilitza la PDI "SMART NOTEBOOK" versió per a ordinador i estic practicant per a poder aprendre més ràpidament.
Aquesta setmana estàn instal·lant-ne una per a que els meus companys i jo poguessim practicar als descansos. També, durant el curs rebrem diverses xerrades de professionals.





dissabte, 25 de setembre del 2010

XTEC

XTEC: Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya.


El passat dia 16 de setembre vam donar a classe la pàgina més important relacionada amb l'educació a Catalunya i amb l'ajuda del Departament d'Educació, aquesta és la seva URL: http://www.xtec.es/.

Aquesta pàgina web està formada per menús i dins d'aquests per submenús. Aquesta pàgina va dirigida a l'alumnat d'infantil, primària i secundària i també per a professionals. A més, hi ha un apartat de notícies que són actualitzades. 
Dins d'aquesta pàgina també hi ha fòrums per al professorat on expressen els seus dubtes, donen les seves opions,... També, hi ha més com: una sèrie de jocs interactius per a que els nens puguin aprendre jugant; webquests que més endavant explicaré el que és; les escoles de Catalunya amb les seves pàgines web (si en tenen, perquè tal i com vam comprovar l'Escola de la Galera no en tenia); treballs de recerca i altres treballs realitzats; guies per a diferents estudis; etc.


LA MEVA OPINIÓ: A mi el que més em va agradar va ser que hi havia un llistat de diferents programes amb les seves definicions, i que podem utilitzar-les alhora de fer presentacions, exposicions,...
Per accedir-hi és: XTEC => FORMACIÓ PERMAMENT => MATERIALS I RECURSOS => MATERIAL DE FORMACIÓ TELEMÀTICA => EINES
Jo aquesta pàgina ja la coneixia quan feia 1r d'ESO.
Crec que aquesta pàgina ens serà molt útil per al nostre futur.

Finalment, trobo que és important que ensenyi com és físicamet aquesta pàgina d'educació, i és així:






REFLEXIÓ DELS VIDEOS

Hem vist una sèrie de videos a classe molt útils i ara reflexionaré sobre aquests.


Dels videos que he vist trio dos que m'han agradat i m'han impressionat més. El primer és "Tecnologia o Metodologia" vaig entendre que els nens d'avui en dia necessiten noves tecnologies perque els métodes tradicionals ja comencen a cansar els nens.
L'altre video és el que els nens/es reprodueixen el que veuen a casa. Per exemple; un nen que només sent crits a casa a la seva vida a l'escola, al carrer,... es comportarà igual com ho veu a casa, i pensarà que això és correcte. Igual passa quan a casa es respira ambient de violència el nen actua igual en les seves relacions a fora de casa.
Per últim, vam vore l'últim video la seva direcció l'afegeixo més endavant. Em va agradar moltíssim. Consistia en uns quants nens jugaven en una SmartTable fent un puzzle o jugaven a jocs molt motivats per la novetat de jugar a classe; i a més, penso que és molt més net i organitzat que escampar tots els jocs pel terra i que als nens els costa molt arroplegar tot el que escampen.


=> La direcció de l'últim video és: http://www.youtube.com/v/dkQ1Yr4iZiQ?fs=1&amp;hl=es_ES"></param><param


En definitiva, m'ha agradat molt fer aquesta reflexió.

dijous, 16 de setembre del 2010

PROVANT EL BLOGGER

TASCA 1: Hem de reflexionar sobre els videos que vam veure a la sessió anterior.